keskiviikko 10. lokakuuta 2012

Kun mikään ei kiinnosta

Mikä on kun ei mikään kiinnosta, pakolla kirjoitan pari riviä.
Ei lenkkeilyt kiinnosta, ei.
Viimeviikolla sain aikaiseksi kaksi juoksulenkkiä yhteensä parikymmentä kilometriä, tälle viikolle ei vielä yhtään.
Kuntosalivetelehtimistä muutamankerren on sentään tullut harrastettua,
tänään tein hiukan vatsa ja lantionalueen lihasharjoittelua...
Ja tästä videosta tuli jotenkin mieleen että venyttely jäi tekemättä.

Meikäläisellä tuo sanojen peräkkäinjärjestely on niin, niin vaikeaa.. Laitampa tähän oikein sanasepon maailman tunnetuimman runoilijan nobelpalkitun
Pablo Nerudan runon

 Eilen
"Kaikki ylimmäiset runoilijat
naureskelevat minun tekstilleni
välimerkityksen takia,
Ja minä löin rintoihini
ja tunnustin pisteet ja pilkut,
huutomerkit ja kaksoispisteet,
toisin sanoen rutsani ja rikokseni
jotka kuoppasivat minun sanani
johonkin maalaiskirkolliseen
erikoiskeskiaikaan.

Kaikki jotka olivat nerudoineet
alkoivat valjeerata
ja ennen kun kukko kolmasti lauloi
he menivät päin Persettä ja Eliotia
ja hukkuivat omaan kahluualtaaseensa.

Sillä aikaa minä sekosin
päivä päivältä yli-ikäisempään
sukukalenteriini,
löytämättä muuta kuin kukan
jonka kaikki olivat löytäneet,
keksimättä muuta kun tähden
joka varmaan oli jo sammunut
mutta humaltuneena sen hehkusta,
pää täynnä varjoa ja fosforia
minä ällistelin taivaan merkkejä.

Kun seuraavan kerran vaellan
ratsuineni ajan halki
minä olen valmis jahtiin,
kyyristyn asianmukaisesti väijymään
kaikkea mikä juoksee tai lentää:
otan ennalta tarkkaan selvää
mikä on jo löydetty ja mikä ei:
minun verkkoani ei vältä
ykskään tuliterä planeetta."

2 kommenttia:

  1. Kun tuollaisen musiikin tahdissa tuollaisia tyttöjä tanssittaa,siinä on liikunnan iloa ja vähän muutakin.

    VastaaPoista
  2. Joo on likoilla hirveä stemma päällä..

    VastaaPoista