keskiviikko 26. lokakuuta 2022

Sopeutumaton.


 Mää en sitten tähän talveen sopeudu, vaikka sitä olen yrittänyt jo yli 73 vuotta.

Lauantaina tulee kolmevuotta kun minulta otettiin autollajo-oikeus pois, siihenkin sopeutuminen on pahasti kesken.
En myöskään ole sopeutunut tuohon kellojen siirtelyyn.
Viikonvaihteessa on edessä taasen talviaikaan siirtyminen.
Siihenkin olen yrittänyt sopeutua jo vuodesta 1981 asti, mutta en vain ymmärrä sen mielekyyttä.

On yksi asia johon sopeuduin nopeaan, eläkkeelle jäänti.

Oli vuosi 2016 lokakuun 29 päivän kun jäin päätoimiseksi eläkeläiseksi, tuskin kerkesin kylttiä irroittaa kun olin jo sopeutunut uuteen statukseeni.
Olin silloin 67 vuotta ja 4 kuukautta vanha, ja kun työelämän olin aloittanut 15 vuotiaana, olihan siinä jo työvuosia kertynytkin.


Täytyy vissiin alkaa tervailemaan suksia, ja kattoa samalla että mäystimet on kunnossa, talvihan tästä tulee vängällä, kun kelloja siirrellään talviaikaan ja luntakin on maassa.

2 kommenttia:

  1. Täällä Oulun etelä puolella vielä maa vihertää, mutta kylmiä öitä on ollut sen verran, että järveen kerkes sentin jääkannen muodostaa. Joutsenet ei kuiteskaan vieläkään lähteneet kun tietävät entuudestaan ettei sitä talvea kerralla tule. Autoon pitää tänään piikkipyörät asentaa vaikkakin lupailee kahen viikon ennusteissa pääsääntöisesti vielä lämpöasteita.

    VastaaPoista
  2. Kyllä täälläkin vielä joutsenia on, osa on kyllä jo suunnistanut eteläänpäin.
    Tänään sato ensimmäisenkerran lunta, ja aika reippaasti, on kuuleman useampiakin peltivaurioita saatu täräyteltyä.
    Kun se talvi yllättää aina autoilijat, vaikka se jokavuosi samoihin aikoihin tuleekin.
    Kettu kävi aamuyöstä takapihallani, en ehtinyt kameraa saada esille ennen kun se säikähti jotain, (ilmeisesti minun liikumisesta tulleita ääniä) ja häippäsi vauhdilla kohden Ounasvaaraa.

    VastaaPoista